måndag 1 februari 2010

TEORI - VADÅ?????

Lite innepyssel på fm...värst var pappershögen växer fort, suck.

Efter lunch kom vetto för att vaccinera "Ture"...fick matte ta hand om...då passade dom på att ta en koll på mig också. Jo jag är fortfarande ömfotad och vetto sa att tja om en vecka är jag nog OK igen....kan väl inte va möjligt att man ska behöva vila 1 - 2 v efter en skoning och sen bli riden i 5 innan man skos igen...näe det går vi minsann inte med på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nästa gång jag ska skos tänker matte åka iväg till kliniken med mig för expert skoning!?!?!?!
Här ska analyseras!

Sent som sjutton kom matte hastande till ridskolan - hon fick putta på en bil på vägen dit.

Eleverna stod och småskuttade på stallplan. Dom skulle ju bygga hinder!!!
In med alla kusar....
....Sen kom en och frågade när TEORIN började i dag....??????????
VA sa matte - I DAG?????
Förvirrad som hon är trodde hon det skulle va nästa vecka!
Nåja allt löste sig....eleverna fick hoppa i dag och NÄSTA MÅNDAG tar vi teori.
Hon fick improvisera lite eftersom några trodde ridhuset var ledigt i kväll...men alla fick plats och möjlighet att rida....hoppas ni tyckte det var OK, förlåt!!!

Hoppövningarna gick bra. Bana med enbart rättupppstående - mkt svängar, lite olika kluriga i olika grupper!!!!!

Hemma har dom skottat ridhustaket...matte fick lite ångest att det ska rasa in - man vet ju aldrig hur tungt all den här snön är!
Nu överlever taket ett tag till....

Nu ropar sängen att det är sovdags , inte fasen kunde hon låta bli kaffet när hon kom hem. Blev en äggmacka också.

Natty natty gullisar
//Bubbel - ömfotad

Inga kommentarer: