tisdag 26 juni 2012

IDIOTISKA MÄNNISKOR :(

Jag har en inackordering för närvarande ....den rackarn har fått fång o lite andra åkommor lägligt till ägaren skulle på en längre semestertripp...Nåväl , här finns alltid möjlighet att stalla upp!!

På midsommarafton när lilla pållen stod en stund i sin sjukhage dök det plötsligt upp några "turister" som stod o matade henne med gräs...ajajajaj- inte bra !!
Jag upptäckte ju givetvis detta omgående o sa till dom att så får ni inte göra .....
Fick mig en åthutning att det va minsann djuplågeri att ha hästen i en sån liten hage när det va sommar o grönt o fint ute...försökte ialla fall förklara VARFÖR hästen stod just där o INTE fick äta gräs och att hon stod på diverse medicinering
Då ilsknade tanten till o tyckte minsann att man borde anmäla mig för dålig hästhållning...för det kunde minsann inte vara kul att stå där...
Nä roligt är det nog inte men vi försöker ju få lilla pålle att må bättre....!!!

Ska man skratta eller gråta åt folk???
Suck o dubbelsuck!!!

//Bubbel - tycker folk är tröga

2 kommentarer:

Lena sa...

Nog finns det idioter...

Anonym sa...

Haha, ja du har så rätt.. man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men som vanligt imponeras jag av människors förmåga att lyssna och ta till sig information.

Vi säger: Heja på! pålle lilla och bli frisk

Kram Cina