söndag 27 januari 2013

OOOOHHH VILKEN HELG

Puh, söndag eftermiddag o klockan är 17 o jag önskar inget hellre än att få snooooza en stund o tror minsann att jag ska göra det också.
Denna helgen går nog till historien som den rörigaste o jobbigaste på mkt, mkt länge

Vattenledningen i ena stallavdelningen hade frusit sönder i går morse o det var en disaster man mötte vid fodringsdags. Vatten hade runnit ut o gjort skridskobana långt ut på stallplan o 6  boxar (med bädd) var helt dränkta o det stod 5 cm vatten på stallgolvet ...lite lätt fruset o glashalt!!
Sopade bort såpass mkt att jag fick ut hästarna, morgonfodrade resten o hivade ut i hagarna o for mot staden för att hämta Bruno & Eva vid tåget.

Väl hemma igen, fixa fika o stämma av dagens dressyrträningar...se till att folk fick sina hästar, red fram i rätt tid...mockade...höade...sandade stallgångar...mockade lite till...fixade med vatten...fixade kaffe...bar mer vatten...fixade fram hästar som skulle visas för E & B ( dom är spekulanter på några av mina uppfödningar...visade Loreen & Nawell lösa) fixade middag...plockade in o ut fler hästar...bar mer vatten...mockade lite igen...åt middag o tog en kopp kaffe åsså tillbaka till stan o tåget...Puuuuh!!

Spekulant på S - kommer på tisdag igen. Såg mkt bra ut!!!

Vid kvällsmatningen hörde jag att det forsade vatten igen...HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP...denna gången sprack ledningen på stalltoan o det var verkligen dusch i duschen om man säger så...

Hästar o ryttare verkade ialla fall mkt nöjda med gårdagen o jag hoppas Bruno kommer tillbaka o håller träningar hos oss. Han är mkt pedagogisk o jobbar mkt för att få hästar att få plats i sina rörelser att göra det enkelt...gillar jag :) Man ser omgående förändringar....

I morse lyckades jag givetvis försova mig. Hade ställt klockan fel o flög upp ur sängen...meeeen djuren va redan ute....goa Emilia hade fixat ut dom, så hon fick lite kaffe o frukost.

Trött , trött , trött idag.
Mockningen tog lång tid, vattna ännu längre. Jag är ruskigt trött i mina vattenhinksarmar nu.

Hade lektion!!

Plötsligt kommer Lycka springade ENSAM hem från medryttarnas uteritt...var i helvete var dom...va dom skadade???? Fick inte tag i dom på telefon o inte ringde dom själva...o var var Nina + tjejerna `?????? Inte hade dom skrivit på tavlan vart dom tänkte rida heller, så var ska man börja leta. Usch , nervöst där ...pratade in meddelande på deras mobilsvar o skickade sms....sen hörde dom av sig...
 - Vi går här på raksträckan på väg hem...ingen skadad. Tur!!!

Slängt o rensat lite bråte i stallet...att slänga gör mig glad :)
Försökt städa sadelkammaren ( som också är översvämmad)
Känner mig superstressad i mitt sinne!!

Nu har jag fixat middag
Nattynatt

//Bubbel - haft vilodag