måndag 10 juni 2013

LEMMELTÅG AV BESÖKARE

Måndag igen o tar mig lite förmiddagskaffe innan jag ska koppla släpet och åka och ta hem ponnyerna från helgens semester. Dom ska ju gå lektioner i kväll!!

Gårdagen var här ett lemmeltåg av besökare mest hela dagen.
Först kom en danskille på fika och klappa föl besök, trevligt.

Därefter kom ett  stort gäng avlägsna släktingar från Hultsfred /Västervik utan förvarning, också trevligt att prata och visa runt . Extra roligt var att dom hade med sig gamla foton så jag fick se hur här såg ut förr i tiden. Huset såg verkligen annorlunda ut på 30 - talet ....

I kvällningen fixade vi med blanketter för övertagande av arrenden som blivit fel....tycker nog att länsstyrelsen är lite tramsiga att det inte var godkänt för en sida i övertagande blanketten hade fallit bort i ett mejl jag fått från han jag tar över marken ifrån. Lite krångligt då han numera bor i Tyskland - nåväl nu är det fixat och i GOD tid - för sista dagen att göra det är den 15/6....haha

Hann med en liten slappestund på en filt på gräsmattan ....men det blev inte lång. Sicket oväder som kom från ingenstans. Kolsvart, åska och en blåst så det mest for i väg ...blomkrukor, dukar, matta, IKEA påsar mm. Jag fick jaga runt i trädgåren. Inga hästar bortblåsta ialla fall ....

Kvällen avslutades med ett liten faktura pass....skriva ut några och även fixa ordning och reda i pärmen... :)

Släppte ihop Lycka och Tian igår - det gick bra....men vågar inte göra det när jag är själv på dagen idag, inväntar hjälpe!!!

I helgen har en av mina uppfödningar haft fina framgångar på hoppbanan, 1:a + 2:a 1.10 och vinst i 1.20 . Dom kan hoppa också :)

Nä nu får jag sätta fart igen, dagen är lång o mkt ska fixas

//Bubbel - klipper gräset



Inga kommentarer: