fredag 18 juli 2014

FÖRSTOPPAD

Fredag kväll och jag är så trött men måste mata Nitro några gånger till detta dygn.
 
Med vilan idag gick det inget bra men tur att Mia varit här och ryckt in som hjälpreda under några timmar.
Fölis var förstoppad igen och det blev att microlaxa och ge paraffin... därefter fick jag åka till apoteket och fixa mer...paraffin gick inte att få tag på nån stans men när jag väl kom hem igen så visade det sig att jag hade en flaska i gömmorna här hemma....
 
Åka till civilisationen just nu är en pärs...höll på att skrika rätt ut på Ica när det var folk framför mig i kön. Detta jävla tidspassande gör mig galen...flytta på er för helvete...jag har ett föl som måste matas.
Känner dessutom att minsta lilla som blir fel, tar tid eller inte hinns med stressar mig till max. I dag har jag inte hittat hovraspen och det gör mig hysterisk....mitt minne är helt off. Den borde väl finnas här, var ju inte länge sen jag använde den! 
 
Man hinner inte mkt mellan tankningarna och allt, allt måste anpassas efter det. Har egentligen aldrig tänkt på förut hur fort en timme faktiskt går!
 
Nitro och hans nanny har gått i hagen idag. Först så dök han hej vilt mellan trådarna men sen fick han sig några stöta stackarn när han bet på eltråden och efter det höll han sig i hagen. Vi har dock turats om att vakta honom
 
Fick avboka en lektion på eftermiddagen men hade några andra elever på mina hästar och det är skönt att få göra nåt "vanligt" jobb. 
 
Louise red Nawell i kväll och det var mkt lättare än sist tyckte hon. Han är ju ovan vid olika ryttare men är ju snäll och okomplicerad. Hon gillade galoppen!
 
Pajsaren börjar bli jätte läcker. Hans tecken i ansiktet ser ut som en glass strut :)
Nåt namn har han däremot inte fått ännu.. otroligt att det ska vara så svårt att hitta ett bra namn till honom.
 
 
Praktikanten har fått ta helg och jag tycker lite synd om henne som mest får vara med på fölmatning
Jag hinner ju inte aktivera hästarna som jag brukar precis och dom som är hemma går lektioner.
Nästa vecka tror jag hon ska få sätta igång Lycka och Lilla mamman så hon får rida lite i alla fall.
 
Vi har tömt spiltorna på logen från spån för snart blir det väl ändå tack och adjö för dom.
 
Godbajjos och god natt
 
//Bubbel - gjort lite nytta idag

Inga kommentarer: