fredag 19 september 2014

JAG = HEMSK MÄNNISKA

Jag är en hemsk människa....igår kväll vääääääääääääldigt sent kom jag på att jag glömt kolla till Bosse, Tian och Nawell i Stora Heda igår....dåligt samvete hela natten. Tänk allt som kunde hänt dom...brutna ben, kolik med alla fyra benen i luften, rymt, fastnat nånstans eller helt enkelt vara utan vatten!!!?!?!?!??!?!!! Det har ALDRIT hänt förut att jag glömt kolla till mina hästar. Usch vilken dålig matte jag är. Åkte upp tidigt i morse med full vattentank, havre och mutningsmorötter....Phhheeeeeeeeeew dom hade överlevt.
 
Idag har det varit stora boxströardagen . Lika bäst att förbereda inför höstrusket som väl är på intågande!
 
B&B har bytt hage ikväll och dom mår fortfarande fint. Nya hagen inbjöd till lite bus - dom såg ju alla andra hästar här hemma på lite närmare håll. På dagen innan idag bodde dom brevid Nitro och då tyckte minsann han att det var superkul med stora killar att kika på. Stackars Nitro har ju inte fått träffa så många hästar ännu för han får ju gå med Blesa själv för det är lättast att mata honom på dagarna på så vis.
Han har äntligen passerat hundrastrecket denna veckan. Stod länge på 96 kg men nu är han plötsligt på 105 kg. Han är stor nu. Idag har vi matat honom i 66 dagar. Tiden den går och det börjar väl snart bli dag att ändra lite på maten igen. Han får ju fortfarande mat 6 ggr/dag och dricker 12 liter/dygn.
 
Roliga träningspass i dag och ikväll jobbade Nian med byten på diagonalen på sitt pass. Höger till vänster sitter som en smäck, Vänster till höger behöver finslipas MER!!!
Bubbelmannen var mer med på noterna idag än i går :)
Åsså har vi en elev som verkligen saknar Bosse nu...får nog snart göra henne till viljes att hon ska få trimma henne.
L fick ta hem Nawell idag för i morgon ska dom rida program på sin träning och trimmade ett pass nu ikväll också. Han har verkligen utvecklats även om han fortfarande är bebis... men ändå!!
 
 
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jag blev glad i mitt sinne nu i kväll när jag såg Amarone springa i hagen...fy jäklar vilken trav det har blivit på honom. Han gillar ju att galoppera mkt och ofta eftersom det är hans paradgångart. Tror knappt aldrig jag sett nåt föl göra så mkt fina byten som han gör ...men idag jäklar vilket tryck han hade i traven. Givetvis hade jag inte kameran med mig....men nästa gång!!!!
 
Nähäpp , soffslapp en stund
 
//Bubbel - har en mkt mkt fin systerson, gulbrun dessutom
 

Inga kommentarer: