fredag 10 oktober 2014

USCH BLÄ FY - ÄCKLIGT

Fredag kväll och har precis landat i soffan efter kvällens simning och vattengympande. Lite babbel och prat också!

I kväll är jag trött, trött, trött. Fattar inte jobbedagarna blir ju bara längre och längre ju mer höst det blir. Mkt som ska hinnas med och många hästar är det....egentligen inte fler än vanligt men man tänker på annat vis när alla är hemma och ska matas och mockas till här på gården!

Det rensas på höskullen och vedhögen blir större. Nu är havretorken nermonterad och en massa brädor flyttade. Nästa vecka börjar dom riva innertak :)

Boriz har lite mindre feber idag 38,2 på förmiddagen och jag har rensat upp i såren...fyyyyyyyyyyyyyyy f*n vad det plaskade till illaluktande gojs men det är mkt kvar. Hur kunde det bli så här....han som inte varit svullen alls innan!!! Tog hjälp av en elev som fick bremsa honom, kommer ju inte i närheten annars!!!

Idag har vi tränat byten, ja inte jag - eleverna och hästarna!!! Jag har bara haft roligt!

I morgon kommer fölspekulant och jag har några elever !

Ska förbereda för söndagens event också ;)

Fick en glad groda i poslådan idag , sånt piggar upp!!!

//Bubbel - lever i ovisshet



Inga kommentarer: