fredag 27 mars 2015

BAJ BAJ BUSIGA BO

Fredag :)
 
Övernattande spekulanter sov gott och sov länge i morse. Jag hann både släppa ut hästar, mocka några boxar och dricka dagens första kaffe - inte ens skällande hundar fick liv i dom. Måste vara lantluften =)
 
Hur eller hur har ytterligare en häst lämnat stallet med destination Ösmo
Denna gång Boscotti LH alias Bosse e Bocelli - Stanford. Dräktig med Carlton Hill
 
Det är ett beslut som mognat fram under en tid. Lille Bo har alltid kommit i sista hand och nu kommer hon förhoppningsvis få stå i centrum. Förmodligen ett beslut jag kommer ångra när jag får se hennes blivande fölunge sen i juni....men detta känns ändå rätt och bra och köparen ville ju verkligen ha just ett Bocelli sto. Magkänslan är rätt men har fällt en liten tår ändå OCH kvar finns ju både syster och moster att avla på!!!
 
I stohagen har ätandet fortsatt som vanligt , kändes inte ens som dom andra tanterna märkte att Bosse försvann.
 
I och med detta väntas bara TRE föl på denna farm iår och så lite känns ju också konstigt.....vad ska jag göra i stället i sommar????
...Ha lite extra semester...inte så troligt, men önsketänkande!
 
Bilden lånade jag från nya ägarens lastbilsbild på vägen "hem"
Lille Boooo äter och åker prinsesslikt
 
  
 
Strax dags för fler elever och senare ikväll är det dans på programmet.
 
//Bubbel -  ska jobba två pass

Inga kommentarer: