tisdag 26 maj 2015

SEMIN PÅ RYMMEN

 
Dagen började med nästan hjärtinfarkt när inget semin fanns att hämta på ICA i Braås i morse...operation efterlysning påbörjades...ringa hingsthållare, ringa posten, åka tillbaka till ICA en gång till och hoppas att den kanske hade blivit inlämnad av misstag ( jag möter upp posten utanför och hämtar lådor direkt av dom) ringde min privata postbackup...tack snälla I för telefonnummer så jag kunde fortsätta eftersöka seminet. Visade sig sen att det var avlämnat i Lenhovda och hamnat på ICA i Norrhult och posten sa att dom ju alltid lämnar där...jo det gjorde dom till och med i fjol. I år gick ju inte att få dom dit så alla andra skick är lämnade i Braås. Idag måste dom fått hjärnsläpp...nu vet jag att det fortfarande tydligen går att få lådorna dit men som sagt stress i mitt sinne innan jag hade seminet där det ska vara - i stona !!!  Puh , undrar var jag får hämta semin på torsdag?????
 
 
Haft besök av hovis hela eftermiddagen. Fick ju tag på en hovis vikarie och idag har hon skott Nawell, Lycka och Nian....vi får ta dom andra en annan dag för det hanns inte med fler idag. Dom var i alla fall jätte snälla mot henne som var ny i branschen så jag tror hon törs komma igen.

I morse var det helt underbart. Göken gol under hela tiden jag släppte ut hästarna!
 
 
Räknar in samma antal hästar på farmen ikväll som igår och dagen har varit en bra dag :)
 
Vi har diskuterat midsommar firande i festkommittén och japp vi kan lugna er som undrar ....det blir firande här i år också. I år satsar vi på er halta, lytta, feta och magra och alla andra som vill umgås och ha trevligt. Mer info kommer men räkna med party!!!
 
//Bubbel - party häst
 

Inga kommentarer: