onsdag 22 juli 2015

HÄSTNÖRDAR SOM BARA ÄR I STALLET

Ojoj vad det varit mkt att göra senaste tiden och inte minst idag. Hunnit allt inkl en Lenhovda tur och därefter hovslagaren till Hex, Bubbel, Nawell och han fixade dessutom Lyckas fot där hon klivit av sig skon och reservhovslagaren som skodde henne så sent som förra veckan inte ansåg att hon kunde fixa en tappsko. Tur att ordinarie hovis är OK i sin axel igen....egentligen borde han varken få vara sjuk eller ha semester, haha!!!
 
Eftersom det varit extremt långa arbetsdagar länge ansåg jag att när klockan var 17 fick det räcka för idag....ehhhhhhh, hann precis gå in för att dricka kaffe när Nadde kom och vi gick ut igen och jobbade med Valleballe som fick träna lite övergångar och avslutade med galopper. Skrittade av honom gjorde hon sen på en liten tur utomhus. Dutti hest!!!
 
Efter det blev det skogstur på Hex och Nian
 

.....Som fick avsluta promenaden på bete...det är dom värda några dagar.
Klockan hann bli 20.45 innan jag tog kväller och nu är det skönt att landa i soffan
 

 
Fölen har haft grimmor på idag....och jag har tränat lyfta fötter.
 
Fyran är äntligen brunstig och på fredag får jag beställa semin till henne.
Jag kör på Deodoro
Måtte hon bli dräktig!!!
Lilla Mamman ska kollas på måndag morgon och är inte hon dräktig byter jag hingst...frågan är bara till vad???? Får klura några dagar så jag har en plan....det bästa är ju om jag slipper byta förstås !!!
 
//Bubbel - nya pjucks
 


Inga kommentarer: