torsdag 14 januari 2016

37 HINKADE HINKAR

Jag vill bara påpeka att det är kallt att jobba med hästar.
Idag har jag räknat antalet vattenhinkar jag har burit = 37 hinkar vatten , många med varmvatten. Till hagar och inomhus i stallet. Man hinner inte så mkt annat...

 Min skadade stackars Silly kämpar på. Hon var borta två dagar och sen hittade jag henne igår em....fattade inte alls vad som hänt och hon var skadad i bakdelen, vinglig och väldigt medtagen. Hon fick lite veterinärkoll och vi bestämde att hon skulle få nån dag och se hur det utvecklas. Fick igår kväll veta att dom kört på henne i måndags kväll . Att man kör på mina totalt orädda katter kan jag förstå och det är sånt som kan hända och ett under att det inte hänt tidigare....men om ni bara sagt till hade hon kanske sluppit ligga ute och trycka i kylan i två dar.....just den biten gör ont i mitt sinne och gör mig ledsen. Hon äter iallafall och försöker sakta sakta gå framåt. Duktiga kisse som fast hon är dålig går på lådan. Matte fjäskar med mjukmat, grädde, leverpastej, korv. Jag tycker ju om alla mina knasiga djur! Släpp inte ut henne ur sadelkammaren vad ni än gör!!!! Vi får se hur detta slutar!

Undrar hur många som kommer vilja rida lektion i morgon om det är lika kallt som idag???
Håller en peng på att nån avbokar...haha!!!

Nu ska jag värma upp min kropp i soffan under min filt innan det är dags att knoppa in!!

//Bubbel - med frost i skägget



Inga kommentarer: