tisdag 19 januari 2016

BEHÖVER INGET GYM INTE!!!

Jisses vad mkt snö det har kommit idag....man får skotta ! Det är vackert ute nu, trots allt !


.....Men frusna hästtäcken ogillar jag. Såg här såg Lycka ut när hon var inne mitt på dagen .



Fyran är OK i sin fot ....det var som jag anade en hovböld men det är nog så otrevligt om man är häst!
Hovis har också slagit på en tappsko idag + rättat till en som också böjt sig . Tack snälla hovis!

I helgen åker en häst till nytt hem och det kommer en spekulant på en annan om inte vädret är för dåligt för då vet man aldrig?!?!
Vill nån ha mina händer??? Dom är gratis eller jag kan faktiskt betala en slant för att bli av med dom. Usch vad jag är svullen i mina leder och stela är dom! Man blir så klumpig

Ville ha dyra fina benskydd men köpte dessa för 50:- paret på Cty Gross igår. Man kan ju liksom förstå att dom får REA ut dom...men va fasen råsa är ju alltid fint och här går det åt ett och annat par!

Närmsta grannen i grannbyn ringde precis att det går två hästar på fältet där uppe om någon saknar sina så är dom på ett av fältet högst upp i byn! Han sa att dom verkade vara bruna och täckade!
Hoppas ägaren märkt att dom är borta och att dom kommer hem oskadda. Behövs hjälp så hojta till!

Jag har räknat in mina för denna dag men blev ändå helt nojig att jag glömt nån. Usch jag får nog gå och kolla dom i lösdriften en gång till. Dom var där för nån timme sen men man vet ju aldrig. Dock är dom inte täckade.... bäst att springa ut igen, jag gör det!!!

....Kollat....alla mina hästar är hemma! Passade på att sanda hela gården från ridhus till ytterdörr, via mammahage och stallplan också....så nix jag behöver inget Gym i dag heller!

Tänker byta lite hårfärg i kväll....det kan sluta hur som!!!! Även där kan Råsa vara fint!!!

//Bubbel - står i stallet

Inga kommentarer: