torsdag 23 juni 2016

BERÖM TILL MIG

Dagen började med stallarbete och semin beställningar tills i kväll då jag hämtar på slingan.

Alla ston jag seminerat hittills i år är klara på seminering i EN brunst. 100% dräktiga alltså tom 22/6.
Ibland får man klappa sig på axeln och berömma sig själv lite :)
Vi vet alla att resultat i denna bransch kan svänga men inget gör mig så glad som ett dräktigt sto och detta jobbet är jätteroligt även om det har knasiga arbetstider!
Än är inte säsongen över och vi hälsar fler stoägare välkomna till oss här i Lilla Heda.

Idag fick jag så gott beröm av en elev också som tycker att hon och hennes häst har utvecklats massor och det är ju också roligt för det har dom verkligen gjort....tänk vilka roliga jobb jag har, man glömmer det ibland!!


Igår var det full dag (som vanligt) med veterinären på fm, mockning och hästbyten i hagar så alla ston+föl får vara ute några timmar var och äta, byggt klart sista sommarhagen uppe i Stora Heda och nu måste Boriz och Nitro ta sig dit på nåt vis - flyga kanske?!?! På kvällen en tur till Herråkra ha lektion och på hemvägen till Dädesjö för snabbplanering av midsommarfirandet . OM fler vill komma så går det givetvis för stallet är stort så vi får säkert plats och mat brukar finnas i stora mängder!!!


Idag ska jag elever drillas, hinna handla mat i staden, ett elstängselaggregat och hästmat behövs också, Hämta seminlådor  - seminera, pynta och ställa bord/stolar i stallet inför morgondagen. Får nog ihop denna dagen också utan alltför många pauser...haha.
Dags att slänga i sig sista kaffet och sätta fart igen

Vet vi hur vädret blir i morgon??? Ska det regna kanske, det brukar det ju på midsommar.

Första hösilaget är klart och plastat igår - det skötte drängen ;) han är bäst!

//Bubbel - proffs på det mesta

Inga kommentarer: