fredag 17 juni 2016

HJÄRNAN ÄR INTE ALLTID DÄR JAG ÄR

Gjorde mina seminbeställningar tidigt i morse så dom kommer med på slingan till i kväll och jag kan hämta upp dom i civilisationen.

Igår var det en ganska snurrig dag med väldigt mkt på schemat. Hade glömt bort att jag hade en extra elev på kvällen men jag var ju hemma när hon kom så det löste sig. Vi tog oss ett ridpass ihop och på så vis fick jag ju dessutom hem Hex och Nian från sin hage i grannbyn där Hexagon verkligen INTE ville var. Maken till vimsig häst och han gav mig en ordentlig smäll på min axel med sitt stora huvud när jag skulle sadla honom. Det kändes kan jag meddela men sen var han jätte fin att rida. Nian var lite låg och inte i form riktigt....nä dom där två kan nog inte bo nån annanstans än just hemma på farmen,
Får helt enkelt släppa Knaster med sin kompis där i stället för dom tar det ju lugnt!

Till midsommar har vi planerat in party här och ALLA är välkomna om man vill umgås med oss.. Vi kör på sedvanligt knytkalas. Senast onsdag får man anmäla sitt intresse så gör gärna det!!!

Fått många tips på RP hingstar av er som läser bloggen och några erbjöd dessutom fina rabatter och sånt gillar ju en snål smålänning!!! Nu har ju Wilma lite tid kvar till sin 30dygns brunst så jag spånar vidare.

För Ramona blir det nog ingen betäckning....jag som tyckte ardennerföl verkade gulligt men man ska få ihop det också.

Lilla mamman närmar sig sakta men säkert föltider. Idag är hon på dygn 319.

Stallen är fulla av hästar. Om jag räknade rätt just nu 24 st och inne har det inatt bott 11 stycken men det är ju roligt att det är snurr på verksamheten även om jag fick en spånbrists attack igår och fick nödlösa men att åka till Järnaffären och fylla bilen med spånbalar. Man får ju inte in jättemånga men det klarar sig tills idag iallafall då jag får hem ett lass.

Dags att byta flickor i hagarna och luncha hästar

//Bubbel - robotgräsklippare




Inga kommentarer: