lördag 8 oktober 2016

LÅNGEDAG

Var uppe i ottan idag och slängde ut hästar, for sen till Vimmerby för att första vara överdomare och sen döma lagklass LA:3. Att vara ÖD är dötrist och kallt och att döma är alltid lika roligt! Var iväg lite drygt 10 timmar. 

Hemma ikväll tog jag bra in hästar och nattade dom sen fixade jag lite käk samtidigt som jag kollat testridning på fyraåringar på Flyinge (websändningar är mkt bra). Charlotte Dujardin är ju helt fantastiskt duktig på att rida och prata så alla förstår det där med ridbarhet och vart hon vill komma med hästen.

Lite roligt var det ju att hon gillade Touchdown e: Quarterback - Sack (som Lycka är dräktig med) han kom till slut 4:a i finalen med 8,5 & 9 av henne. Ridbar hingst. Lite roligt också eftersom en och annan förståsigpåare att talat om för mig flera gånger att den hingsten är inget o ha...tråkig och alldaglig och inte så bra gång och en sån man använder om man vill föda upp "vanliga" hästar....själv känner jag att han nog passar utmärkt till mitt sto och sådär jätte alldaglig är han nog allt inte....hahaha!

Fine Quarton (som är syskon med min Diamond Rose) hejar jag alltid lite extra på och han vann ju även i år som 7 åring idag. I fjol vann han sexårsbreeders och har även gått UVM i dressyr hela tre gånger. Tror bestämt att Knaster ska bli lika bra :) han ska bara växa klart och träna lite innan!



Nu är jag aptrött och måste nog sova tidigt. I morgon är jag lovad sovmorgon....undrar vad som inträffar då så den blir förstörd???? Väck mig helst inte!!!
Usch vad jag fryser!

//Bubbel - hållit ställningarna hemma under dagen


Inga kommentarer: