onsdag 15 mars 2017

KAN DOM INTE HÅLLA SIG FRISKA???

Idag är tre ston vaccinerade för stelkramp inför deras fölning i april. Feodora, Lycka och Eliza.

I morse när jag kom ut i stallet hade Wilma kolik - låg på sidan och bara stönade och jag fick fullständig panik. Inte mista fler hästar, inte kolik igen, inte Wilma en gång till, inte mista nåt föl....
Jag fattar inte varför hon fick kolik????

 Alla hästar får loppfrön, linfrön, parraffin i maten. Höet är jätte bra kvalitet och dom äter i matlådor ute. Samtliga har i stort sett fri tillgång på mat. Hon går i stor hage och rör sig så mkt man kan förvänta sig av ett dräktigt sto....
Tänder är fixade i höstas, ingen mask
Dom dricker bra både inne och ute.
Vad mer ska man göra???
Jag får ångest och mår verkligen dåligt av att hästarna blir sjuka.
Det känns snart inte som om jag vågar gå ifrån stallet ens på nätterna och så kan man inte ha det av oro hela j*vla tiden.
Dessutom gör det stoooooooooooooooooora hål i plånboken.

Ringde såklart genast veterinären som lovade komma men när hon sen var här hade Wilma redan piggat på sig.
Vi får se hur detta utvecklar sig. Jag är orolig såklart - mest hela tiden.

//Bubbel - måste gjort Gud nåt väldigt ont




Inga kommentarer: