onsdag 18 april 2018

ALLTID ÄR DET NÅT!!!

Igår morse innan utsläpp var gammal gul ren och fin....några minuter senare var han allt utom just ren.....

Igår fick ett par hästar behandling av kiropraktorn....mest inte mina men det är alltid roligt att kolla!!!

Vy över farmen. Det är fortfarande ganska grått och trist. Jag vill ha gräs.
Gjort en stolp beställning så snart ska jag kunna fortsätta bygga om hagar på just detta fält.
I morse gjorde jag också beställning på seminutrustningen för säsongen....man behöver ju alltid fylla på lagret av seminkatretrar, parafinolja och en massa annat!!

Fölvakar och nu börjar kroppen bli trött för man sover ju inte så bra när man glor i kameran hela tiden. Eliza är beräknad till i morgon.

Wilma som jag lånat ut magen på denna säsongen kommer tyvärr inte få nån fölunge ....hon har oförklarligt kastat i förrgår kväll. Jätte tråkigt! Vi får se vad som kommer hända Wilma nu? Blev ju lite plötsligt och jag får se om jag kommer försöka betäcka henne denna säsongen ( hon får ju otroligt fina föl) men först kommar hon flytta hem en period till sin uppfödare då jag inte har plats här och inte heller planerat att hon skulle komma hem hit förrän till årskiftet när meningen var att årets fölunge skulle vänjas av. Det blir inte alltid som planerat och fruktasnvärt sorgligt när det inte går vägen.

Råsa blev sämre i måndags och jag fick styra om lektioner och bege mig till Vetlanda och häma medicin då hon verkade ha väldigt ont och var svullen.... Nu känns det som att Råsa är piggare igen och hon har ingen feber. 

Igår red vi program och det var pepp....så duktiga!
Har också hunnit med sitsträningar med AHA upplevelser och igår kväll studsades det också på min pilatesboll :) 

I dag måste jag hinna måla lite förutom allt annat!!!

//Bubbel - smuts proffs



Inga kommentarer: