tisdag 9 april 2019

EN HARV ÖNSKAS

Tisdag
Hovslagarförmiddag och Hexagon, Amarettwo, Lycka och LM har fått fina tassar. Dessutom har jag styrt upp för två av dom inackorderade så dom kom till hovisen.

Jag har haft privatlektioner både inne och ute (ute var superkallt, trots sol)

Städat i sadelkammaren, bytt schabrak , bytt till mina nyinköpta pannband och putsat tränsen till dom som inte längre går lektion just nu. Lite pyssel helt enkelt.














I kväl blev det inställda lektioner då vi i stället har varit i grannbyn på möte med Wexnet angående fiberanslutning här i byarna....
Jo det vill vi väl ha men frågan är ju om jag måste i båda mina hus. Det kostar ju en hel del men kanske dumt att inte hänga på tåget.....får fundera lite. Har några dagar på mig.
Jag vill ju hellre lägga pengarna på nåt roligt som "syns"
Päran har vårstädat gödselstacken så nu är det gödslat på domänerna!!!!!

Var ju klar tidigt i stallet idag och det känns ju jätte ovanligt att gå in redan 20.30. När gjorde man det sist en vardag kväll????




Vi är i STORT behov av en ny hundrapinnarharv så har du/ni nån liggandes i nån ladugård så köper vi den gärna! Dom är bra att harva ridbanor med!!!

//Bubbel - krupit i vinterpyjamasen igen



Inga kommentarer: