tisdag 2 april 2019

S*U'*P*E*R - DAGENS MEST ANVÄNDA ORD

Igår var vi på hingsvisnings turné
Startade upp tidigt och var i Helsingborg redan vid 9.30.
Lövsta stuteri bjöd på en mkg god frukost och lite annat smått och gott. och därefter var det hingstvisning med hingstar ur deras program och Blue Horse som dom samarbetar med!
Jätte fina hingstar och jag gillar såklart Demand (mest för han är bror med min Diamond Rose men jag har ju också en jättefin ettåring efter honom) Årets bruksprovvinnare Kane noterade jag knappt vid årets bruksprov men den var fin och sen var det ju Bon Coeur.
Av BH har jag ju varit svag för Fifty Cent sen jag såg honom för två år sen på just BH .
En annan mkt fin är S:t Shufro.

Hopphingstarna har jag lite dålig koll på !

När visningen var klar åkte vi mot Flyinge och där känner man sig ju ALLTID hemma....allltså det är min plats på jorden men tyvärr är anläggningen numera i riktigt uselt skick och det är ju jätte tråkigt. Hoppas det verkligen kommer bli renoverat nu framöver.

Men vilken hingstvisning det var....S*U*P*E*R  det mest använda ordet från Andreas Helgstrand själv och man kan ju inte annat än hålla med.....
Det visades ju hingstar ur deras och PS program

Här fanns ju hur många kandidater som helst att välja på och tja man borde ju helt klart ha fler ston!

Jag gillade Janiero Platinum, Suarez ( som jag har en dräktig med) Eye Catcher, Grand GAlaxy Win,Quaterhit och förstås Springbank II VH den är ju ett unikum.
Sen var det en 3 åring som jag gillade väldigt mkt men den minns jag inte namnet på!

Av hopphingstarna fastnade Kannatol på min näthinna....

Vi hade en mkt mkt trevlig dag men det blev många mil i bil ....cirkus 54
Jag stannade inte kvar i Skåne även om det frestade....där var det ju grönt gräs.....dock har vi inte så dumt väder här på hemmaplan i dag heller och då är Farmen en helt fantastik plats att  bo på!!!










//Bubbel - gillar Superhästar