tisdag 16 april 2019

TORR TORRARE ...

En dag i träningarnas tecken! Det är ju påsklov!!
Privatlektioner här hemma.....några provapå elever från Växjö och jag har varit en tur i "grannbyn" Viås och haft träning som avslutning på dagen. Det hann bli mörkt innan jag var klar med allt i kväll.

Usch så dammigt och torrt det blivit!
Jag skulle banka lite stolpar häromdagen men det går ju knappt få ner dom i backen.
Underlag blir stumt ute och torrt inne. Ska försöka vattna och salta inne i ridhuset men önskar mest att det kommer lite regn inom kort. Det behövs för växtligheten också.
Vi orkar inte med ännu en sommar med "höngest" och allt vad höletade innebär!!!

Igår vaccinerades mammahästarna som ska föla först mot stelkramp.
Det börjar dra ihop sig så smått.
Fölboxarna i stostallet är uppspånade till Lycka och Amarettwo som är först ut. Halma väntar jag lite till med. Lycka har nu 22 dagar till beräknad fölning och Amarettwo ytterligare 10.
Ska testköra kamerorna i deras boxar också så allt fungerar.

Det är nu 8 dagar till vi öppnar seminstationen och det är fler ston inlagda på språngrulla såg jag igår.
Blir nog lite jobb denna sommaren också tror jag 😎










Inga kommentarer: