onsdag 29 maj 2019

FULL RULLE

Dagarna är långa för närvarande. Startar upp vid sextiden för att mata, släppa ut och seminera innan Pär åker till jobbet sedan är det en ström av arbete kring seminston mest hela dagen och dom är många i år.

Några egna och inackorderade hästar gick iväg på bete i går men dom som går lektion måste jag ha hemmavid för jag hinner inte hämta i grannbyarna innan lektioner varje dag.
Jag kommer framöver komprimera ridlektionerna till ett par dagar i veckan under denna seminsässong för jag hinner inte jobba med allt varje dag och går hästarna lektioner bara ett par dagar i veckan kan dom sedan spara på gräset och hösilage hemmavid.
Jag ska klura lite på det och återkommer med tidsförslag men vi kör på som vanligt så länge!!!

Om någon vill hyra Löken ett par dagar i veckan under sommaren är det möjligt men hon ska stå kvar här.

Just nu är inte mina arbetsdagar slut förrän framåt 22 tiden eftersom jag ha lektioner och att jobba varje dag så många timmar tär på både knopp och kropp känner jag.
Varit ett intensivt fölvakande ett par veckor nu också och jag får helt enkelt inte sova tillräckligt!
Kan bero på att jag är så gammal också !!!!!

Vore roligt att hitta på nåt annat en dag....nån som vill göra nån liten utflykt ???
Jag ska döma på lördag men söndag kanske......eller det är väl förresten helgdag i morgon torsdag....

Fölen är piggelin hela gänget och årets skörd ser fin ut!
Suarez ungen har ett jätte fint temperament och ser bra ut i modellen. En typisk LH häst.
Touchdown ungen har inga som helst besvär av sin operation . Han är en buse som aldrig kan vara still. Stygnen ska tas inom närmsta dagarna och det börjar närma sig utsläpp i riktig hage för honom.....det lär antgagligen blir mkt mkt spännande och jag ska nog passa på när det är folk här som kan vara lite hjälp!!!

Inackorderade barn mår fint och växer!

Tre seminston har åkt hem i eftermiddag och några nya har tillkommit.
2 ston ska semineras i morgon bitti. Att vi har en helgdag ställde till det för båda som skulle haft utländska skick. Den ena hingsten (Casall) var dessutom fullbokad för dagen !
Lite jobbigt som stoägare när man måste ändra sina planer men jag tror dom gjorde fina val ändå!

Ska jag betäcka mina ston eller inte iår? Måste bestämma mig nu i så fall!
Nu när sässongen är igång börjar jag bli lite sugen på det, dock inte alla tre!!!

Nähäpp i kväll ska jag försöka komma i säng i vettig tid!

//Bubbel - gammal var ordet


Inga kommentarer: