söndag 1 december 2019

RÖRIGT RÖRIGT RÖRIGT




I går flyttade det in en ny häst och det i sig var ju inte så rörigt men jag passade då på att vänja av Myran i samma veva....Dom två moderlösa barnen har vant sig vid varandra i ridhuset och inatt har dom fått bo i vars en box....min plan var att dom skulle dela men nix det tycker inte dom! I övrigt är dom jätte duktiga och äter bra och har blivit ompysslade!

Mammor har bytt stall för att inte direkt se och höra barnen. En ny boxvägg är uppsatt så en box blev två.

Minionerna dvs ettåringarna har flyttat ut i ena lösdriften där jag hoppas kunna ha fölen också om några dagar när det lugnat sig.

Hästarna har fått byta boxar med varandra hej vilt eftersom fölen skulle ju bott i utebox där vi plockat ner en vägg men nä dom ville hellre bo inomhus och som sagt inte i samma kupé.....

I morse var det minus 11 och då vet ju alla att har man glömt bort hur det brukar vara på vintern med fruset vatten då blir det extra jobbigt ....en sån dag har det varit idag. 
Varmvattenbaljorna är iallafall framme nu och vattnet är efter många om och men påfyllt.

Jag är ju livrädd för kolik men alla har ljummet vatten så vi hoppas det klarar sig både inne och ute. 
Inne har jag fyllt lite ljummet i alla hinkar.

Som sagt hela helgen har gått till omflyttningar och vatten sen lite adventsstädning på det så har ni min kompletta helg.....väldans glamoröst och kul!!!

I kväll har några julpyntat i stallet....själv ska jag nog vänta lite men det är ju ändå ganska mysigt med lite pynt när det är snö och fruset. Dock väntas väl regn och rusk i veckan igen.

Jag har iallafall kopplat lite ljusslingor ute på stallväggen. Fint!

Fy attans vad jag är trött och ont i min rygg har jag!

//Bubbel - tycker det ska bli skönt med måndag igen

Inga kommentarer: