måndag 2 mars 2020

ÄNNU EN VECKA



Det var fint med snö så länge det varade. Nu är det gegg igen men också lättare med vatten. Jag älskar när jag enkelt kan fylla med slang utan att det fryser!

Mysisar

Käkade våfflor igår. Köpte ett nytt våffeljärn i Ullared....tja efter 4 våfflor slutade det värma...bra kvalitet!!!!

Nitro hade visst fått en medalj sa hans ryttare igår....

D8 har fått jogga runt i ridhuset . Börjar bli fin den där tvååringen. På årets bruksprov blev ytterligare en morbror godkänd ( Quercus) och en kusin måste det väl kallas , hans mammas systers barn ( Saint Louis) Jag fattar inte att ingen nappat på denna supertrevliga unghäst som både är lättsam och har riktigt fina taktmässiga gångarter!!!

Harvat ridhuset!!!!



Nitro fick hoppa några språng i torsdags och nu är han anmäld till årets första tävling. Nybro den 15/3 och LC+ och LB
I helgen har vi släppt ihop ett och tvååringar på lösdriften. Dom tog det chill....så duktiga allihop . Det är verkligen lättsamma unghästar dom där!

I veckan har dom första två stona vaccinerats mot stelkramp inför fölning och nu är det ganska exakt en månad till första stoet är beräknad att föla. Tycker dock inte hon har några juver alls så lär väl gå över tiden, nummer två har ca 45 dagar kvar och på henne har det börjat bli lite juver.

Själv har jag fått värsta hostan och känner mig klen igen ( tack vetto för att du hostade på mig )

Som vanligt har veckan innehållit elever både på mina och egna hästar men jag har varit dålig med kameran...

//Bubbel - 

Inga kommentarer: