lördag 14 mars 2020

GÅNG FEMTIOELVA

Jamen då tar vi snö över all gegga....hur knöckligt blev det nu???
Ljust och rent på ytan iallafall och sol piggar ju upp det mesta UTOM just mina leder! Fy vad ont jag har i min rygg, knä och handleder idag. Varje steg är en plåga.

Hästarna är ute och jag ska snart bege mig till Vetlanda och döma en P&R
Morgondagens hoppning i Nybro som Nitro skulle åkt på är intställd pga Corona.

Jag börjar undra hur det ska gå med min dressyrdomarkurs i Hässleholm nästa helg ....kommer den bli av?

I går var jag på ortopeden för femtionelfte gången med mitt pekfinger som jag fastnade i ett grimskaft med för snart tre år sen....känns som man varje gång får en ny diagnos men inget blir liksom bättre. Ett pekfinger tänker ni...inte mkt att gnälla över. Nä kanske inte men det är i vägen hela tiden eftersom det är så stelt och det värker konstant och liksom bultar och tickar i det . Nu börjar jag tappa känseln i vissa delar av det medans andra är jätte känsliga för beröring och även halva långfingret har börjat värka. Ligger en ordentlig inflamation i och nerver ligger i kläm så i höst ska det opereras. Det blir ingen steloperation eftersom det redan är så stelt utan nu ville han klyva senan på nåt vänster....hmmmm. Hinner väl bli nya diagnoser innan det är dags . Jag är ju som jag är så jag sa att det får INTE bli förrän föl och seminsäsongen är över....

Igår var en av dom som äger några uppstallade hästar och hälsade på dom. Det blir inte så ofta ( för dom vet att dom har det bra här) men dom tyckte att båda växt och att den som ska ha föl var tjock.....snart kommer ytterligare en av deras ston hit.....mamman till dom båda som redan är här. Hon ska också föla!!

I morgon flyttar det också in en ny häst!!!

//Bubbel - sätt lite fart va!!!

Inga kommentarer: