tisdag 25 augusti 2020

95%

 I helgen var Nitro LH och tävlade i Braås. Denna gången bara en klass . LC och han gick nolla . Fin runda. Duktig pålle. 


I går hade vi årets sista stokoll här och vi summerar årets dräktighet hos oss till finfina 95%  och under dom sista 10 åren har vi en dräktighets procent på i genomsnitt 90,3% . 

Att driva seminstation är ett mkt intensivt arbete men också jätte roligt. 

Lycka tillhörde tyvärr dom få som inte blev dräktiga i år men nu får hon jobba som lektionshäst fullt ut i vinter och det tror jag inte nån blir ledsen för . Jag skulle såklart lyssnat på min magkänsla att hon skulle få ett sabbatsår och jag tror faktiskt detta är första gången jag misslyckas med att få nåt av mina egna ston dräktiga. Plötsligt kanske jag köper mig ett dräktigt sto i stället . Vem vet????


//Bubbel- nästan tvättat klart stallen