lördag 6 februari 2021

DEN GRÖNA OCH GRÅ PERIODEN

 Denna veckan har jag rensat ut i köksskåpen för det ska ju rivas inom kort. 

Herregud vad tid det tar! Så mkt saker man har i skåpen. Men jag älskar ju att rensa men hade önskat man kunde få slänga mer saker även om det blir en del!

I förmiddags åkte vi och kollade /beställde klinker och kakel. Jag är ju inne i en grå & grön period så det är så det kommer bli!!!

I övrigt tycker jag att det enda jag gör är att bära varmvatten och oroa mig att hästarna ska få kolik.

Allt vatten har frusit i stallet och har nu bara vatten i sadelkammaren. Det har alltså frusit trots värmekabel .....suck. Först frös det borta i stostallet och nu i gamla. I nya har jag ju bara hinkar men tja dom fryser ju dom också. Hade -19,9 härom morgonen och fy böveln det är för mkt för mig.

Min kropp gillar inte kyla. Jag har sån förbaskad muskel och ledvärk att det är en plåga!!!!!

Nu sitter jag i soffan med filt över benen, en över axlarna och en hund som snarkar väldigt nära. Elden sprakar i spisen men jag fryser ändå ända in i skelettet!!!

I morgon kommer det spekulanter , vi får se hur det går med det.

Jag har skaffat ytterligare en häst. Den kommer den 16/2 om allt går som det ska....

//Bubbel - överskottsenergi trots hög ålder