tisdag 25 maj 2021

FLER DRÄKTIGA!!!!

 Diamond Rose är dräktig med Janeiro -Platinum

C Boncorida är dräktig med Magic Park. Tvillingar först men igår bara en kvar . Hon ska kollas på fredag igen så håll tummarna....i så fall ska hon sys och sen iväg på bete.

Lillan fölade i går morse och det gick så himla bra trots att hon fölade ute på morgonen. Snabb fölning även om jag hjälpte till lite och drog. Lillan lugn och låg kvar länge = mkt bra. Fölis kom upp på benen på första försöket. Sen traskade han med lite hjälp in i stallet och väl där så hittade han tuttarna nästan omgående....så snäll första föderska och jag fick god hjälp av både veterinären som var här och min hyresgäst i Ingas som gärna hjälper till....

Min hyresgäst har hjälpt mig vid seminering i dag också....så tacksam!

Det kommer och går seminston och det är verkligen inte en lugn minut. 

Ibland går jag dock in och stänger dörren om mig och vägrar umgås i en timme....jag måste det för här är folk jämt.....

I fredags när jag skulle ha lektion så blev jag så dålig, kom från ingenstans. Illamående, magont och yr och varit så hela helgen så fort jag försökt äta nåt!!!! Usch ogillar och har inte tid med sånt heller....

Fixat lite mer sommarstaket och tar en bit i taget. Det får bli så! 

Kastrerade inackorderad unghäst förra veckan . På måndag ska dom till hovis och sen är det iväg på bete som gäller för ett och tvååringar! 

Blivit vaccinerad första sprutan.....

Fölvakar vidare på dom två goa arabtanterna . Den ena fick överta larmet ...vet inte vem som kommer föla först. Båda har bara halvsladdriga juver men gått 344 resp 337 dygn idag. Det närmar sig.

Hon som har 337 dygn gick 364 dygn förra gången hon stod här på fölning och det hoppas jag hon INTE gör i år också....

Nä nu ska jag gå och lägga mig . Är konstant trött MEN superglad för alla ston som kommer på seminering. Har seminerat 29 ston (tror jag ) so far i år och  det är många fler inlagda på språngrulla och jag har seminerat Islandshäst, PRE, Connemara och Travare denna veckan också! Kul!


//Bubbel- oborstad för matte har inte tid