tisdag 17 mars 2009

Sol, blåst och en gnutta gegga!!!

Solsken OCH blåst, en anledning till att dra en repa i hagen.(eller var det möjligen några fler)
Matte hann bara longera mig lite i dag innan hon hastade till sitt andra jobb på ridskolan i Lenhovda, så vi hade lite lattjo i ridhuset oxå på förmiddagen.
Usch vad det är otäckt i hagen nu, ni fattar inte hur mkt gegga det är . Jag vill ha gummistövlar - RÅSA, som kom inte med ett par bruntråkiga...
I morgon ska veterinären komma och ge några av oss sprutor...usch det är lite otäckt. Det är dags för den årliga influensa sprutan...men jag slipper hahaha. Jag får min i augusti!!!!
Ska stå och kolla när dom andra får lite svid i skinnet och skratta lite åt dom, det enda som är lite orättvist är att dom får ta det lite lugnt några dagar....fast hur ska dom kunna sköta sig..jojo. och hur ska matte kunna hålla lektioner i lugnt tempo, det är ju inget för henne!!!
Imorgon kommer "proffs"Åsa och ska hoppa lite med släktingen Sixxtus...dom har fått för sig att dom ska vara med på några tävlingar och matte har sagt att det får dom GÄRNA för hon ska inte delta ändå........???!!!
Vi ska ha en prao oxå...undrar hur mkt päls hon ska få borsta, hur mkt hon ska få mocka och tror ni hon får rida lite...det tror jag
Tack för mig
//Bubbalso

Inga kommentarer: