fredag 1 maj 2009

FREDA I HEDA

Ojojoj vad matte är trött!!!
I dag har det varit lektioner 11.00- 18.30....hon är numera seg i sin hjärna , har en attans huvudvärk är trött så hon knappt orkar hålla upp ögonen ...men annars är allt bra!

Lektionerna började med ett härligt gäng från Växjö som hade "Freda i heda" dom är såååååå duktiga på att trimma !!!

Jag har fått mig ett pass för sen kom Mona...jag började med att vara rädd för det mesta- typ...vattenslang, ridbane harven och lite annat smått och gott som livar upp tillvaron...hur eller hur så var jag ju tvungen att skärpa till mig och tja vi fick till det riktigt bra i skolorna i dag!
Matte red lektion på Barre - den första på mkt mkt länge och hon var INTE nöjd alls...han är inte precis som vi andra att rida....han gillar att kämpa emot - Det tråkiga är att han SER jätte trevlig ut från backen , men min matte är ju så himla petig...
Även Bosse fick sig ett kort pass för Mona i dag och i dag satt galoppen hyffsat...tack gode ...!!!

Efter en snabbfika i solen kom Linda med "Scan" för hårdträning och tja vi är lite speciella vi Bernstein killar....han lossnade bra på slutet och hans pilot hon var trött och törstig hon!!! Min matte hon har lite knep hur man ska trixa med oss! Hoppas bara Linda gör sin hemläxa med formen och förvänd galopp :)

Dagen avslutades med en hopplektion för ett gäng taggade tjejer. Ni var jätte duktiga och som Alice sa: Vi har ALDRIG hoppat så här högt förut . Näe det har ni inte !!!!

Nu ska vi mumsa på vår kvällsmat och matte ska slänga sig i duschen!
// Bubbelas fjantnisse

Inga kommentarer: