fredag 22 maj 2009

MAN MISSAR INTE EN TRÄNING!!!

I dag stod det skogsplantering på schemat....men mattes dag for iväg på nåt konstigt vis och hon hann knappt sätta några plantor alls!!!!!???????

Hon fixade stall och hästar på morgonen och sen åkte hon till ett "illhie" i skogen och lyckades påta ner 2 lådor med plantor...sen for hon hem igen för i dag tänkte hon INTE avstå sin Mona träning.
Virrpannan hade dock tagit fel på tiden och det var inte 13.00 utan 13.30 som hon skulle träna ...nåja Hexagon var väl framriden. Han blev riktigt trött i dag och faktiskt lite motsrävig bitvis..kanske för att formen ska bli högre och matte kräver lite mer. Sen red hon Sixxtus men han kändes lite stel och stum i dag...var nog mest trött efter att ha tillbringat natten ute
= utmattande och mättande :)

Själv fick jag dra mitt strå till stacken i kväll och gå en lektion....jojo, ganska kul att skänkelvikna mig hela diagonalerna ....

På sista passet blev det nääääääääästan en tårta, Herkules blev plötsligt livrädd mitt i galopp arbetet när husse kikade in i ridhuset och höll på att ramla på rumpan.

När lektions hästarna kastats ut i hagen åkte matte till Åseda på sitt obligatoriska fredags magplask...i dag blev det 22 längder , en 30 min solning och en gympa i varmbassängen...
Nu ska hon sova!
//Bubbel nybadad i regn och lerpöl

Inga kommentarer: