fredag 26 juni 2009

DAG 5 PÅ RIDLÄGER

STOR hopptävling i dag med höjder från 40 - 60 cm. Vet inte hur alla tänkte
-OM jag hoppar låååååååååågt kommer jag att vinna , eller ...i vanliga fall hoppar alla mkt högre!!! Nåväl det var snygga ritter, snabba ritter, ritter som vinglade fram och så var det ju då nån som satt på nacken på Herkules.... Det finns bildbevis,Nadja....

Stackars Tova har varit livrädd 2 gånger i dag...först när hon skulle hoppa Sixxtus ( som ju var dubbelnolla , så hur farlig var det egentligen???) Sen red hon ett dressyr pass på mig...då var alla rädda inkl matte speciellt när jag gjorde ett litet snubbeltrix. Tova var LIVRÄDD hela tiden sa hon och det syntes och kändes att hon inte andades periodvis. När hon sen mjuknade lite i sin hand...då gick galoppen finfint.

Dressyr program inför morgondagen har övats på lite....

Dagen har även innehållit några magplsk i sjön & en minigolf turnering som matte vann. Tur det för annars hade hon blivit sur...

För typ 2 min sedan ploppade folket i säng...åtminstonde några...det finns en med en anings hemlängtan så matte får nog inte sova ännu på en stund tror jag.....
Själv ska jag ta mig en tugga gräs till - det är jag värd !!!

//Bubbel

Inga kommentarer: