onsdag 24 juni 2009

GÖTA HAR FLYTTAT IN!!!

Dagen började TIDIGT med koll av seminston , att vetto ska vara så morgon pigg...
Sen var det fullt ös med hoppning!!!! Lite studS och därefter en bana....minst hoppade högst!!!
På filmen är det Tova och Herkules som skuttar fram!

Därefter lunch och fika...matte är så händig och sveper ihop maträtter i flygande fläng...

Stop in Nina i transporten så följde 4 st med matte på utflykt och lämnade Nina hos hingsten...
2 st ville hellre stanna hemma och städa i foderkammaren som dom tyckte var skräpig...jaja vi har alla olika intressen.... men tack snälla ni för att ni gjorde det så fint och att vi slapp alla döda möss som hittades i en tunna ...ÖRK .....och ett getingbo....

På vägen hem länsades affären på GODIS ( i kväll blir det party...!!!!) och matte köpte en massa mat igen. Kan ni förstå hur mkt saft det går åt om dan och hur många mackor dessa tjejer kan mumsa i sig på kvällen....
Jag ställde upp på en sits träning för två stycken och jösses så svettiga dom blev. Tjejerna var klart imponerade av hur cool jag är...självklart visar jag mig från min allra bästa sida.
Ett gäng tränade dressyr dom fick dock starta passet med lite olika rida lätt övningar...som att sitta två och stå upp ett steg...såg svårt ut för vissa!
Därefter red dom finfina serpentinbågar och övergångar skritt- galopp -skritt...man blir såååå imponerad !

Javvist jag , farmen har berikats med detta djur i dag.... GÖTA GET HAR FLYTTAT IN!!!!
//Bubbel - som har en tokig matte

1 kommentar:

Anonym sa...

Men herregud vilken söt liten varelse som du skaffat...man vill ju pussa ihjäl den. Kommer snart och hälsar på!!!!
//Emelie