torsdag 28 januari 2010

ONT

Jaha dagen är över och nu satt man här m datorn i knäet....
Blev bara en lektion i kväll....var faktiskt nån som lyckades ta sig fram trots dåliga vägar!
Matte sms:ade några om väglag, några bangade aldeles själva - dom som kom längst ifrån dök upp, hhahahahahahaa.
Annars är det inte speciellt kul nu med alla snö , det är mkt mer svårjobbat och man tränar arm musklerna fler gånger om dagen m att skotta så man kan öppna stalldörrar!
Har haft nya hovis här och matte var lite orolig för mig när jag nu då skulle byta hovslagare...jag är ju lite känslig och brukar bli ömfotad , men gamle hovis visste precis hur jag vill ha mina fossingar....
När matte släppte ut mig efter nya skorna var på tyckte hon direkt att jag var lite tassig....MEN ...nu i kväll har jag JÄTTE ONT i mina fötter och kan knappt gå - vi överdriver inte!!!!!!!!!!!!!
Hovis är uppringd och kommer i morgon igen och dessutom måste nog matte ringa till sin älskade vetto och rådfråga lite .
Inte ska man bli så här när man blir skodd?????
Matte är jätte orolig nu och husse säger att hon kommer ligga och sucka hela natten...jojo han vet precis hur hon är!
Dressyrträningen i morgon är avbokad....ännu en gång....skit väder!
Näe nu vill vi inte mer vinter - snälla bli vår!
//Bubbel - ynkligaste killen i stallet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Komsi ska jag blåsa åt dig och ställa dig på kuddar!
Stajas Bubbelblubb!!
Mari (hemma utan bil som inte var klar ens kl 20...fick skjuts hem av en granne som varit på kurs)

Anonym sa...

mjuk kudde verkar skönt för mina fossingar, men ajajaj jag kan inte gå nån stans och matte hon är VÄLDIGT orolig för mig.

Tur för dig att du kom hem till sist i alla fall. Du skulle tagit skidorna så hade det nog gått snabbare!

Anonym sa...

Aj lilla bubbel! tror jag har haft samma hovslagare som du? kan inte vara säker men namnet stämmer . är som dej väldigt känslig så det var att ställa in både tävling och träning! har nu en annan hovis En TJEJ! och jag mår prima! söt är hon med!

Anonym sa...

marie louise?

Anonym sa...

Nä hon heter Mia, och bor utanför Linneryd