lördag 4 september 2010

EXTRA KLEN , VA FAN!?!?!??!?

Lördag och det är strålande sol!!!
I dag blir det hösilage körning och det ska bli en sån otrlig lättnad när det är inne, då kan matte andas ut..lite i alla fall.

I går trimmade matte oss för Mona...Mig och Hexagon...med mig red hon igenom LA:2 , kändes helt OK och Hexagon fick mest mjukas upp..
Fast var kanske inte så smart att rida så mkt när man är krasslig.

Roliga dressyr och hopplektioner på eftermiddagen - dock en avramling på Sixxtus som tog en hel rad med bommar i ett härligt skutt...hupps

Hann fixa lite staket och flytta några hästar....

Kvällen bjöd på kräftskiva och sen skulle det iväg på Dans på Tyrolen till "Black Jack" gissa vem som fick totalt andningsproblem, helt kallsvettig och yrslig och fick åka hem....jojo min matte. Det jävla pencilinet kan ju omöjligt hjälpa, måste kolla om man kan få nån annan medicin.

Att äta en kräfta på kräftskiva innebär verkligen att matte är dålig.
Hon stöp direkt i säng när hon kom hem ....

Herkules ägare har äntligen beslutat sig för vad dom ska göra med honom och det blev att ta hem honom till sig...så nu blir det en häst mindre...
Bosse gick sin första lektion i torsdags kväll och skötte sig utmärkt och Nina är ju igång, fölis går lika bra i hagen med sina kompisar så det är bara att ta in henne...okomplicerade mammor och barn gillar vi!!!

Nähäpp dax att jobba

//Bubbel - ska få knoppar i håret.

1 kommentar:

sebastianmirasmilla sa...

Ingen Herkules alltså :(
Hmmm, du verkar ju piggare när du är sjuk än när jag är frisk. Så där mycket orkar inte jag göra!