lördag 29 oktober 2011

LURA HAN - GÅR DET????

Dimmig morgon o därefter strålande sol...gutt
Mockat o strött....usch , tycker det är lite jobbigt o tungt med torvbalar...men lättare med nya grepen.
Sopat spindelnät i taken o lite i fönster...finade till det i stallet helt enkelt!
Städat ur bilen lite...o dragit ett varv med dammsugaren inne, torkat av golven.
Fixat middag till han som kör gödsel i dag... :)
Känner mig rätt duktig faktiskt...

Försöker ladda för kvällens middag i stan o dans till Wahlströms...inte inspirerad...attans :(

Gått tre små promenixer med vilda Bubbalzzzzzzzzzzzzo .Skutt skutt...får nog ha hjälm på i morgon.
3 dagar kvar tills man ska döden dö när man ska rida odjuret.
Fast ändå känns det lite roligt att den vanliga Bubbel är på G - den som hoppar o far.....
Innebär det att han mår bättre , eller är det bara medicinen som luras ???????
Eller tja ...få han att äta Butta går bara inte. Försökt lura med betfor, lucern, müssli, äpplen o nu i morse RIVNA morötter....men nääääääääääääää...går inte
Nån som har några andra förslag på hur man gör. Han kan ju inte va den enda i världen som hatar medicinsmak????!!!!!

Dags att piffa till sig
Vi hörs

//Bubbel - medusinhatare

3 kommentarer:

elisabeth sa...

Hej
Har samma problem som du med butta. Har dock hittat ett sätt som fungerar super på min häst. Ta en stor spruta (40 ml tror jag jag brukar använda=1,5 påse). Skär bort botten och fyll med pulver, spruta direkt in i munnen på pållen. Håll igen truten en stund. Pulvret brukar smälta/fastna på slemhinnorna snabbt så det brukar vara en rätt kort procedur.
Hoppas det funkar på Bubbel, lycka till.

elisabeth sa...

20 ml spruta menar jag :).

sebastianmirasmilla sa...

Gör som föregående talare, men blanda det m messmör. Funkade finfint på Ryan :) (Tips från Lena på ATG, så då antar jag att de tål messmör...)