onsdag 14 december 2011

SORGLIG FLYTT

Lite sol i dag...lite lättare att arbeta :)

Haft 3 lektioner. Råsa lite pigg, Lycka - fina sidvärtsrörelser,Nian bra fattningar ....
Tränat förvänd galopp med Hex, Bosse, Lycka igen o Nina....
Privat lektion på Hex m byte över bom ...!

Försöker nu baka/städa/byta hårfärg/blogga.....ska nog gå bra!

En styck inackorderad häst har flyttat idag...
Kan inte säga annat än att jag har mina misstankar om vart den stackarn hamnar när det dyker upp 2 läskiga finsktalande underliga män (tattare) som inte ens kollar på hästen dom ska köpa o dessutom lastar in den i ett släp där det redan står en annan kuse dom köpt...att han ska bli sällskapshäst ...njaaaaaaaa skulle inte tro det faktiskt!! Usch vilken dålig känsla jag fick.
Hade ALDRIG , ALDRIG sålt min häst på det viset....var tvungen att gå därifrån o faktiskt fälla en tår...inte mina val att sälja på det viset men usch så hemskt det kändes....
Vill man inte ha sin häst o har en som man inte lyckas sälja...åk hellre o slakta den själv. Då blir det gjort på ett shysst sätt, dom ska inte behöva åka på otäcka slakttransporter. MIN ÅSIKT!

JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT MIN MAGKÄNSLA ÄR FEL... och att han får gå o va kompis i en hage o ha det bra :(

Fått första julklappen...eller rättare sagt kissarna va det nog till...gourmet kattmat, hihi.
Nåja lite gotte fanns det till tvåbenta också...tacktack till Silly kattens förra matte som hälsat på !

Behöver du en stallplats finns det att hyra.....kallhyra 750:- övriga tjänster, foder o strö finns möjlighet att köpa till.

//Bubbel - bor kvar!!!

Inga kommentarer: