onsdag 1 februari 2012

HAVERERADE HAGAR

Usch vad det börjar bli kallt o fruset nu. Man får bära vatten, hacka frusen torv o det gäller att försöka hålla stalldörrarna stängda...brrrrrrrrrrr. Värre ska det bli framåt helgen. Hört -20 grader, kan det stämma??????

I dag var jag iväg en liten stund...när jag kommer hem är det fullstädning kaos bland hästarna. Nina Niwa o Zet Free hade blivit skrämda av grannen som sågade ner träd precis utanför deras hage...hela långsidan på staketet var eleminerad liksom nästa hage....o alla tre hade sprängt staketet in till Hex o Nian....som sabbat det mesta av sitt staket också...

Hur lätt är det att fixa avbrutna stolpar när det är stenhårt i backen....????
Näeeeeeeeeeeeeeee hade lust att bara sätta mig i bilen o fara långt, långt bort .

Men det gick ju inte. Lyckats laga mamma staketet med rör bitar som jag ställt avbrutna stolpen i....b provisorisk vinter lagning tillvidare.
Päran hjälpte sen en bit på andra hagen...jag får fortsätt lagningen i morgon....

Haft 2 lektioner... fina hästar i dag :)

I kväll blir det soffan. Har jätte ont i nacken o vänster armen.... maximuskelvärk
 Kan inte hålla upp armen. Va ju inte bättre att man fick laga staket heller.

Hängde inte på dom andra när dom skulle in till stan o dansa...orkar helt enkelt inte!!!!

Nä tror jag går o sover istället.
Gonatt

//Bubbel - gillar bus

Inga kommentarer: