onsdag 21 mars 2012

HEMSKA SKRIK !!!!


Solen skiner i alla fall... :)
...Men f*n vad jag är trött på mina kroppsdelar.
Skulle ridit för M i eftermiddag men fick ringa återbud. I dag har jag en värkande fotknöl, en ryggrad som skriker , en höft som hängt upp sig , en vänsterhand som är bortdomnad...det går INTE att rida då!!

Haft alla djuren på stall i natt så puuuuuuuuh vad mkt att mocka!
Nintendo o Nawell har varit inne på socialträning o småponnyerna höll ju på att drunkna i gegga igår eftermiddag ...men nu är alla glada o torra igen :)

Flyttade om ettåringarna igår - dom fick varsen ny box. Har varit så krånglit att ta in dom på eftermiddagen iden stora fölboxen dom bott i ihop nu ett tag. Dom vill lixom inte gå in i den stalldelen utan ska bara busa utanför stallet...hmmm ligister !

Funderar på var jag ska ställa Samba...den damen trivs inte i stostallet...jag blir galen på att hon ska stressa i boxen hela tiden , fast bästisen Lycka står mitt emot.
Jag med min onda kropp är helt slut när jag gjort iordning henne o ska rida som hon stökar...så sen kan jag knappt rida alls...känns som jag inte blir kompis med henne , suck!!!

Jobbade med bus Bella igår o det gick fint...tränar N så hon kan träna lite själv....så det blir en snel hest...hihi!!

I går kväll vid sista lektionen så hördes världens hemskaste skrik ute på fälten...huuuuuuuuuu så läskigt. Jag va tvungen att bege mig ut med ficklampa o spana...hästarna inne i stallet var förstenade av skräck (Och jag också) va uppe på fältet o lyste o såg 8 st ögon = 4 djur....haha, men vad för sorts djur????? Vågade inte gå nära....vad är det för djur som skriker som nåt mellan katt/hund/fågel...???? Nån som vet??? Va det mina grisar?????

//Bubbel - livrädd för skriken

2 kommentarer:

Malin sa...

Troligtvis grisarna dem brukar skrika ganska bra

Anonym sa...

Kan varit rävar som tagit en hare,finns inget som kan låta så fruktansvärt som en hare som skriker.Dom låter som om dom har världens dödsångest(vilket dom oftast har i skrikande situationer)