fredag 30 mars 2012

PANIKNATT

Sov dåligt inatt, slumrade mest...strax efter 03.00 hörde jag ett konstigt ploppande ljud o trodde först att det kom fran stallet...lyssnade nen nääääääää. ljudet tilltog snabbt o då fick jag för mig att vindsnurran fått fnatt . Gick ner o ut på trappen o hörde som ett fyrverkeri...satan Pyro i Braås har flugit i luften tänkte jag och ser sen.....

SATAN DET BRINNER I SKOGEN...

PAAAAAAAAAAAAANIK....ut i bilen o for iväg, ser värsta ljusskenet bortåt grannens o jooo det brinner.
 Ringer 112.
Dock brinner inte min skog , utan grannens garage /uthus står i ljusan låga...syntes  & hördes alltså ända hem på ca 1 km håll.

Hög puls men inga människor till skada som tur väl var .

Men hu så rädd jag var när jag trodde var skogen som brann, såg  framför mig att mitt stall o hästarna brinna inne,,,
Sov inte bra resten av natten heller sen.

Hu vad man tycker det tar lång tid innan brandkåren är framme förreten.

Dagen i övrigt har varit seg, fick skjuts till sjukgymnasten o fått mockhjälp av inte mindre än tre olika...ni  är så snälla. Men fan vad jag känner mig onyttig,

Nu har jag varit ned Nadja o Sabina en kortis till staden o ett Hööks besök, fast det var ju ninte mkt att ha. Dock fick Hästagon ett nytt träns o tyglar. En väst till mig,,,

Tjaa vad händer nu????? Är uttråkad

// Bubbel - uttråkad

Inga kommentarer: