tisdag 6 mars 2012

SETT FRÅN OVAN

Det blev visst kväller i dag också  konstaterade jag när jag precis fick gå in från stallet för denna dagen :)
Härlig sol i dag också, men kallt nu framåt kvällen.

Tömkört Bubbalzzzo - är han fräsch eller är han inte...åhhhhhhh va jag ojjar mig hela tiden!!!!!
Borstat diverse håriga kräk  - det börjar fällas nu tycker jag !
Haft lektioner o låtit N ha lektion....hon fixade ett körpass med Nemo , både i skogen o på ridbanan....kul men kallt tyckte barnen...

Sett min nya häst uppifrån, hihi!!!
Tyckte att kroppen kändes hyffsat ok nu i kvällningen men innan jag fått på träns, sadel, benskydd o boots på henne stimmandes på stallgången kändes det nästan som om det projektet räckte...
Red en liten stund men då var hon så in i bomben i handen så det gick inte...fick ställa mig o jobba från backen - longera i lite låg form....sen kunde jag rida igen...betydligt trevligare häst...väl inne i stallet va det slagsmål igen att få av tränset o på med grimman. Åhhhhhhhhhhhh jag blir lite light tokig , tror fanskapet känner att jag inte har nån finmotorik i mina händer. Blir att träna hyffs på madame :)

Nu är det matat o klart
Elden sprakar i spisen o jag ska kolla om det finns nåt ätbart i kylen.

Har förresten fixat lite licenser idag o suttit med en drös pappersarbete :)

//Bubbel - exemplarisk kille

Inga kommentarer: