söndag 8 juli 2012

INGA FLER SÅNNA HÄR HELGER TACK

Puh vilken helg...inte fler sånna på ett tag tack
Seminhämtningar till mitt i nätterna...
Ridledsgäster med allt vad det innebär.
Förflyttning o omplanering av häst rutten, då dom hästarna som skulle komma hit o starta turen inte ville åka transport. Tur mina är så snälla att jag kunde köra dom till Boestad...
Strömavbrott hela natten i regnkaoset o därefter en lagning som inte alls funkade....allt gick på halvfart här...lyse, inget vatten, lampor som gloade både här o där...en mikro som lät mest hela dagen o fläkten lyste o levde sitt eget liv...dessutom en tjurig jävel på EON som verkade anse att det va i mitt hus felet va...nä det va i deras tranformator...men ooooooooooooooh vilka snygga killar det kom o lagade felet nu på kvällskvisten :)
Glada ridleds gäster som sen kunde få både mat o vatten att duscha i...
Natten har tillbringats med ficklampa ...va ju tvungen att ha koll på Bosse - tänk om hon fölat i ficklampans sken...nä häst - se till att föla nu !!!!
Nähäpp dags att försöka sova en liten stund , ögonen går i kors

I morgon startar vi med stokoll, o Hex ska få på sig en sko ( igen) tröttsamt att han ska kliva av sig hela tiden...grrrr
Därefter ska det flyttas om hästar, lektioner o transporten ska saneras liksom boxen där April Witch bott o medicinerats. Idag har hon åkt hem till sin matte som själv får ta hand om fångbehandlingen från nu...det ska nog gå bra för jag tycker pålle verkar riktigt pigg!!!

Nattynatt era gosmular...

//Bubbel - ska sova

Inga kommentarer: