onsdag 4 juli 2012

SUPERTRÖTTER

Herrejisses va jag är trött. Vakar eventuella fölningar nattetid.
 I morse tidig start med dräktighets o brunst koller. Nja svårt att säga om Samba va dräktig - troligen inte men hon ska kollas om, va ju lite tidigt idag.
 Råsa brunstig ,men inget att seminera på. Skum liten pålle.
Nya ston igen :) o fler nya i morgon.
Idag kom det även ett sto till Connemara hingsten som bor här ( dock inte inblandad i betäckningarna , men stona tar jag hand om )
Vi har filmat Nintendo till spekulant.
Flyttat om lite hästar på betena.
Kört en massa vatten - puuuuuhhhhh!
Haft dressytträning.
Många boxa att mocka.
Tycker jag släpper ut o in hästar i padockarna mest hela dagen.
...Dom delas ju mellan seminston o hingstarna - gäller att dom INTE är ute samtidigt...hihi!!!
En hel del tid går åt till den inackorderade fånghästen som ska medicineras o pysslas om !

Varit i affären o inhandlat mat till ridande gäster som kommer fredag , i morgon städa stugan!!!

Fått pressat ca 50 rundbalar i dag dessutom - GREAT!!
Nu är det "bara" 6 fält kvar att slå o pressa..hmmmmm.

Räknade in djuren på farmen i kväll , dom uppgår till 20 hästar, 2 hundar, 10 katter o 1 get.


Fick reda på igår att jag har ordentligt diskbråck både i nack & ländrygg...borde kanske ta det lite lugnare ...hinner dock inte  - inte just nu!!!

Godnatt :)

//Bubbel - inräknad

3 kommentarer:

Helene Lind sa...

Vad heter connemara hingsten som står hos dig
var rädd om dig
vänliga hälsningar
Helene Lind

Bubbel Dansgalning sa...

Hingsten heter Bingo Bell !!
//Tina

Helene Lind sa...

Den har jag inte hört talas om innan, men den verkar ju bra till rätt sto och stam, synd att jag inte har ett welshsto med Cawdor Hywel blod, det hade blivit en perfekt sportponny, men det är ju inte försent det är en ung hingst så om några år är jag förhoppningsvis med ponny igen :)
// Helene