onsdag 17 oktober 2012

FODRING I NÄT BRA/DÅLIGT

Testat småmaskigt hönät hos mr Bubbel i två dagar...vet inte vad jag tycker ännu. Just nu har jag blött hösilage = otroligt tungt att bära nätet från bal o sen hänga upp. Han äter upp ett fullt nät med X antal kg på ca 5 timmar...är det värt besväret? Funkar det lättare med torrare hö. Jag med mina klena leder o ond kropp tycker att det är lite jobbigt att hantera. På plussidan är ju att om jag hänger in nätet till em slipper jag kvällsmata sen...det är ju bra förstås!!
Japp o nätet håller för hans våldsamma hantering o det verkar bli väldigt lite spill...MEEEEEEEEEN orka fylla nät till en bunt hästar vet i f*n.
...fortsätter väl testa några dagar till på fler hästar , har ju några stycken nät!!!
 
I kväll ska jag försöka klippa nån häst...dom e lurviga nu!
 
Solsken ute...men det blåser....hoppas det blåser bort lite gegga också
 
//Bubbel - gyttjebadat på fm :(
 

Inga kommentarer: