fredag 7 december 2012

FROSTFRITT VATTEN - TIPS?

-16, 9 o klockan är strax 18 ...kan tilläggas att ingen hade lust att rida lektionen vid 17 idag. Kändes faktiskt helt OK för jag är i stor sett lika snorig o hostig o febrig i dag som tidigare i veckan....man borde kanske legat under täcket hela dagen men jag har inte riktigt haft tid.

Orkar inte åka o simma i kväll ( även om det hade varit gott för kroppen) o nån dans i Lenhovda blir det då verkligen inte...nä soffan får det bli.
Hade dock behövt åka o handla men vet i katten om jag ens får igång den igensnöade bilen :)

Hu va man får bära vatten nu o vad det fryser i vattenkopparna
Har 9 av mina hästar som vattnas med hink nu + dom fyra i uteboxarna o 5 i lösdriften o det finns ju inte några bra sätta att få det att inte frysa...testade medmat olja i i natt , men nääääää.
Går ju åt en förfärlig massa hinkar o plats tar det i sadelkammaren när dom ska tinas upp.
Nån som har några bra förslag????

Har slagit in årets första julklapp....haha, va jag är ovanligt tidigt ute :)

I morgon ska vi på julbord - mums ( hoppas jag)

Emilia har stallet i morgon ..have fun säger jag ;)
Det är åtminstonde lättmockat nu ...man får knappt loss nåt i uteboxar eller i stostallet...hihi

Nähäpp måste elda i spisen....

//Bubbel - kräver frostfritt vatten

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAG HAR JÄTTEROLIGT..! Kallt om tårna.. Hoppas du njuter av din sovmorgon! ;)
/världens bästa Emilia

Bubbel Dansgalning sa...

Ohhhhhhhhhhh , tur att du fick frukost, kaffe o mysstund med oss ialla fall :)
//Tina

Anonym sa...

Du kan ju iallafall göra snygga islyktor av isen i hinkarna;)
Skämt åsido,Termobar är att satsa på,tjänar du på i längden,slippa hinkeländet och ev sjuka hästar med efterföljande vetto räkning!

Bubbel Dansgalning sa...

Med hästar i 7 olika hagar funkar det ju inte med termobar heller...och hur gör man inne på natten när allt vatten fryser...hmmm. Nä känns om man får satsa på ett värme system i vattenkopparna ...

sebastianmirasmilla sa...

Jag ska försöka få min man att isolera mina vattenhinkar ute. Lock på natten så ska det nog hålla sig :) Värre med vattnet i stallet...