torsdag 9 maj 2013

D E MKT NU

Dagarna bara far iväg och det är hur mkt som helst att göra....
Hunnit ha träningar för elever som ska göra ridprov både på Flyinge och Strömsholm och hoppas verkligen det ska gå superbra för dom!!!

Dressyr träningar på löpande band ...
Ridbanan är ÄNTLIGEN ridbar. Nya sanden är utströdd och det är harvat och klart till helgens dressyr träning/programridning.

Klubb dressyr idag med debut för Boscotti LH som skötte sig bra på många vis. Lite spänt , mkt att titta på , bitvis stadig med härlig takt men lite dåligt betalt bitvis ( tyckte jag)...känns inte som om det var så mkt att bry sig om, det viktiga var att få ut och se sig om och skaffa rutin. Bosse är riktigt snygg o välmusklad nu - ska bli spännande framöver!!
Hoppas inte Nadde fick allför ont i rumpan efter att ha poffat av i glädjefnattet i galoppfattningen på framridningen....Nadde är jätte duktig!

I kväll har årets första ridledsgäster landat på farmen, fler gäng väntas under helgen. Bra!!!

Inga föl ännu o kameran är på ytterligare en natt. Börjar känna mig trötter nu!!!

Varit på ortopedtekniska och fått utprovat skoinlägg så det hoppas jag både fot och rygg ska må bra av...skillde ju en aning på min benlängd ....kändes direkt mkt bättre när jag testat. Ser fram emot att få dom nästa vecka...sen jävlar ska jag minsann vara som ny igen. Är så himla ridsugen så jag snart dööör!!!

Nu sooooooooooooooooooooova , natty

//Bubbel - fått både regn o otäck åska idag

Inga kommentarer: