söndag 30 juni 2013

DOMARE HOS SÖDERMÖRE

Igår tog vi en tur till Kosta!
Köpte lite nya glas jag velat ha...passade på när det var najs prajs.
Tog en lott - VANN ett stort glasfat. Lite tur :)

Idag har det varit domaruppdrag i Påryd hos Södermöre Ryttarförening . En trevlig liten klubb!!!
LC:1, LB:1 , LA:1 och LA:2
Några riktigt fina ponnyer...men det är lite trassel med formen på en del. Dom blir för låga och lite bakom lodplan , märks i LA klasserna. Det brister lite i framåtbjudningen. Alltför många har inte läst in hur vägarna är i LA:1 . Man ska tex i förvända galoppen komma ut INNAN E resp B .

Fick dagens mest missnöjda min från en missnöjd liten ryttare....gav mig onda ögat även i pausen...haha, kunde inte låta bli att le världens leende tillbaka.
... H*n tyckte nog jag var världens hårdaste domare, deras poäng var inte direkt dom bästa.
Tror dock det där kommer bli rätt bra med lite mer träning och insikt i vad dressyr faktiskt är :)

Sjukt seg efter hemkomst.
Dom som skött det här hemma hade gjort ett gott jobb, så jag kunde ta en snoooooze paus . Åh så gott

I morgon är det stokoll 8.00 ( bla Dr koll på Lycka och Tian) och lite mer koll i skogen av annat avverknings företag - man måste ju jämföra lite!!!

Mini tränings läger med start kl 10.00 och några timmar....Amelia och Råsa ska jobba med tjejerna, dessutom pyssel, kattgos och vad dagen nu kan erbjuda!!

//Bubbel - kan också va ridläger häst

Inga kommentarer: