tisdag 11 juni 2013

GOOOOOOOOOOOOOOOOSI

Gooooooooosi , Nirvana LH e: Warsteiner - Goofy tar sig en powernap medans mamma "städar" på stallbacken :)


Har börjat tvätta stall såväl inne som utvändigt. Uteboxar är klara + en fölbox ....bara 12 boxar och tre spiltor kvar...haha
 Dräktighets koll. Vi kollar ALLA raser , så det är bara att höra av sig om men vill kolla sitt sto. Denna ardenner var dräktig häromdagen
I morgon onsdag har vi veterinären här igen och då ska mina ston kollas och jag hoppas väl att nån ska gå in i brunst nu. Till Amfhyr LH lutar det åt Figaro R alternativt Carlton Hill , Belthia LH går nog till Common Sense....är sugen på att betäcka Lycka igen, kanske kollar henne. Årets Zuidenwind är ju riktigt, riktigt bra :)
 
Sopis o jag delade en glass häromdagen
 
Nu har jag förmiddags fikat klart...väntar på pappi som ska komma en tur med några små gubbar från Ljungby som vill kolla på fölen.
 
Måste mocka klart i mammastallet också
 
I övrigt ska vi byta lite hästar här hemma mot unghäst på bete som ska hem och jobba lite...
Ha två privat lektioner och fortsätta mitt evighets arbete med stallrengöring.
 
//Bubbel - har inte lust att jobba idag

 

Inga kommentarer: