torsdag 1 augusti 2013

FINAR TILL DET LITE

Tog en sovmorgon i morse tills jag blev väckt av lilla Jan1 som kom med nybakt så vi tog en trevlig fikastund.

Därefter blev det obligatorisk vattenrunda och kolla hästar sen fick jag plötslig inspiration att måla...japp.

Målade i på tuggade stället i stostallet & därefter ytterdörren på samma stall och sen alla utebox dörrarna. Därefter målade jag toa och sadelkammardörr i stallet. Känner mig otroligt duktig :)
Ska fortsätta målandet i morgon och i helgen men måste köpa mer färg.

Fortsatt tvätta schabrak och har snart gått igenom alla skitiga....det tar sin lilla tid!!

Sadelprovaren har varit här och kollat sadel till Bosse som inget passar till . Hon trodde att hon kunde fixa till den ena Albion sadeln så den ska fungera....rekomenderade annars en Lippo ...nån som har erfarenhet av sån????

I kväll har vi flyttat hästar på bete och mammorna här hemma har fått en ny bal i hagen och lite nytt bete. Måste stödutfodra dom lite för det börjar bli lite klent med bete uppe på fälten här!!!

Dessutom är burarna ilagda i sjön. Får se om det blir några kräftor i morgon...
Själv passade jag på att åka och handla när dom va på sjön och kvällen avslutades med Taco mys!

I morgon bitti är det stokoll och sen ska vi nog åka en tur till Virserums marknad.

//Bubbel - tog ledigt idag



Inga kommentarer: