söndag 1 september 2013

FINBESÖK

I helgen har jag haft besök av en gammal kompis från min Flyinge tid.
Vi gick Stallchefs utbildningen ihop för några år sedan....!!!
Jätte roligt att hon kom på besök...vi hann prata gamla minnen, äta gott , dricka öl och sen ha en vinkväll....huuuu, mer än nån som är så gammal som jag egentligen orkar men fick ju lite sovmorgon i dag så det funkade!!!!
I fredags kväll var vi dessutom ett gäng som åkte till Blädinge och Tyrolen för dans till Kindbergs åsså rockade Brolle i ösregn. En bra kväll !!!!

Dagen började lugn men efter Ylva åkt har det varit full fart ända till 19.30 tiden.
Bytte hage på mammorna och givetvis skulle det rejsas lite och lite staket nerfall fick fixas. Vi har tagit hem hästar från Stora Heda och släppt upp andra där!
Sopat spindelnät i stallet och lite annat fix!

Kvällen avslutades med en visning av Bosse!
Jag velar om huruvida jag ska låna ut henne eller inte....har fått flera förfrågningar och om hon ska lånas ut vill jag ju att hon ska ut och tävla. Jag vill inte sälja henne för i framtiden vill jag kanske ta fler föl på henne men hästen är bra och bör ju ut och göra resultat o för närvarande är ju läget så att jag inte känner att jag kan träna och tävla med min dåliga kropp o då snurrar tankarna hur jag ska göra....
Nu när hon äntligen har en passande sadel känns och ser hon jättefin ut.
Vilket är bäst - hur ska jag göra????????

I morgonbitti är det stokoll....!!!

//Bubbel - blev sparkad i rumpan i fredags av Fyran :(

Inga kommentarer: