fredag 20 september 2013

TORV - SPÅN - HALM

Avslutat en härligt solig och varm höstdag med X-antal längder i simbassängen i Åseda.

Fina och glada hästar på träningarna både i förmiddags och i kvällningen.

Fyllt enorma mängder vatten åt alla hästar i hagarna , jösses vad dom dricker

Beställt torv för vinterna och sedan är frågan spånpellets eller halmpellets för resten????
Råd någon??? Nån som använt vanlig värmepellets och vad är skillnaden - mer än prislappen?

I övrigt rensas det vidare i gödselstan. Herregud vad det finns mkt brädor, halm o grejjer överallt!

I morgon dömer jag ponnydressyr hos LHK och söndag skulle jag dömt hos Alvesta men där var det kris i klubben och dom orkade inte ha nån tävling för närvarande....en ledig dag????
Troligen inte då jag fått några sms om folk som gärna tränar....säger inte nej till det tror jag för det är så roligt att hjälpa mina goa elever :)

Nu sängen...trött, trött, trött

//Bubbel - gillar vädret

1 kommentar:

sebastianmirasmilla sa...

Sabina har spånpellets o det är så dammigt, halm pellets verkar bättre, men har knappt hunnit mocka i det än.
Värmepellets är hårdare, vet inte om det blir lika bra, vet inte heller om det är något bindmedel i som man inte vill ha?